Historien om ICE - intelligent creative engineering


"Vi bruger jo design og brochure- materiale flittigt. Og vi får god feedback på det. Alle synes, at vi har en meget flot og professionel hjemmeside, og det er vigtigt. Uanset om vi selv henvender os til nogle nye kunder, om de har fået os anbefalet af andre, eller om de selv finder os på internettet, så er hjemmesiden typisk det første sted, de danner sig et indtryk af os."
Direktør Lars Gabe, ICE.


oktopus fik i starten af 2002 til opgave at revidere ingeniør- og software firmaet ICE's identitet. Ice havde siden sin start to år tidligere med succés hvervet kunder ved mund-til-mund metoden. Direktør Lars Gabe ønskede nu at styrke ICE's profil over for de kunder, der ikke kendte firmaet i forvejen, og dermed bane vejen for yderligere vækst.


Det blev starten på en intens sparring mellem oktopus og ICE.


Først analyserede vi ICE og ICE's konkurrenter. Ice er eksperter i validering og softwareprojekter til den farmaceutiske industri. Det er der også andre firmaer, der kan finde ud af.


Hvad er så ICE's gode historie? Lars Gabe er ikke i tvivl: Det er det klare fokus på projektledelse og de dygtige medarbejdere, der giver tilfredse kunder.


Hovedvægten i designet skulle ligge på billedfortællingen med samarbejde som nøgleord. Billeder af is går også igen som en rød tråd. De spiller både på navnet ICE og Lars Gabes store interesse for Grønland.


ICE er modtager af Hillerød Erhvervsråds årspris 2002


[Se identitetsprojekt for ICE]


[Udskriv]